Du har måske en bestemt præsentation du arbejder frem imod. Du kan være foredragsholder, en erfaren oplægsholder eller PHD-studerende

DU LÆRER: 

At komme godt fra start med din performance - ved at gøre introen relevant og nærværende for tilhørerne. Du bliver bevidst om din udstråling og hvordan den påvirker din modtager fra det øjeblik du træder ind ad døren

At skabe et godt overblik og have en god rød tråd, som gør det nemt for tilhørerne at fastholde koncentrationen. Også over længere tid  

Teknikker til at kunne huske det, du skal huske  - når du husker den overordnede opbygning er du fri til at improvisere ud fra din forberedelse

Gennemslagskraften i pauserne - som giver din modtager ro til at absorbere hvad der er blevet sagt

Klar artikulation, god kropsholdning og et indlevende tonefald, som giver budskabet og din performance liv

At håndtere eventuel nervøsitet – performance anxiety – før, under, og efter din performance gennem mentaltræning og vejrtrækningsteknikker.

 

Mød læge på Rigshospitalets Traumecenter, Marie De Tengnagel her i videoklippet. Hun havde brug for ekstra gennemslagskraft og dermed performancetræning, da hun skulle forsvare sin PHD-afhandling.

For Maria handlede det om at bruge energien fra nervøsiteten positivt. Det gjorde hun ved at træne sit udtryk i stemme, kropssprog og arbejde med sine tanker og sin vejrtrækning. Teknikkerne var med til at give hende det PHD-forsvar, som hun havde drømt om:

 

 

Read about our toolbox

Our toolbox becoming yours.